13 June, 2012

Folk i Porsanger

Hva heter du? Denne løven skulle til Kirkenes...
Egentlig har alle lyst til å  bli fotografert, selv om de av og til later som noe annet. De har i hvert fall lyst til å fremstå som fine på bilder, og da er jo utfordringen som fotograf å få til dét, enten modellen er fotogen eller ei. Av en eller annen grunn får jeg ofte det riktige smilet på eksponering nummer tre, og det er jo bare å fyre løs såfremt du husker å slette alle som bare nesten satt som de skulle. "Løvinnen" var enkel å få til - og hun matcher attpåtil med bussen!

Laila og Nils Peder
I Karasjok stoppet jeg i en kafe ved rundkjøringen som tilsynelatende utgjør det meste av Karasjok. Laila og Nils Peder oppveide fullstendig for mangelen på liv ellers i bygda. Dysleksi og kunstig hofte holder ikke disse to tilbake. Herlige folk!

Kåre Olli
Jeg hadde ikke engang kommet til Lakselv før Kåre kom meg i møte. Han er sjef for Boreal Transport i Lakselv, og en av flere mosjonssyklister i firmaet, korrekt antrukket i Boreals egen sykkeluniform!
    Også her har jeg nå møtt en rekke sympatiske sjåfører, som John Erling og Kolbjørn - de tok meg med ut til Mehamn og Kjøllefjord en dag da værforholdene slo alle rekorder.

Kolbjørn
John Erling

Castor, snart to år i landet.
Kidsa, veldig hyggelige.
Castor i Sjånes lempa torskehoder som skal bli til proteinpulver i Afrika, kidsa har valgt kaffebordet i landhandelen og Gjestegården i Gamvik har en noe underlig ting stilt i vinduskarmen - klikk på bildet nedenfor og vurder selv om dette er et sted egnet til overnatting...

klikk på bildet og finn en "feil"...

Jeg har spart min favoritt til slutt. Denne herlige karen må bli den siste røykeren som stumper rullingsen, for større glede har ingen fått ut av en skrukkete liten tjall.

... på kaia i Mehamn.


God Reise!


2 comments:

  1. Jeg kom på dette tilfeldig. Hadde glemt helt av det. Jeg er denne såkalte "Løvinnen", selv om jeg var ment å se ut som en katt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det mest fantastiske, Ronya, er at kattekostymet ditt faktisk matcher til interiøret i bussen. Fargene glir nesten i hverandre. Takk for at du er slik en gledesspreder!

      Delete