13 April, 2012

Mr. Pløhn...

Mr. Pløhn ... I presume.
For litt tid tilbake skrev jeg i "Vårløsning" at en trivelig kar hadde invitert meg til overnatting i Levanger. Jeg har skrevet litt med karen, og har nå tatt meg tid til å kikke på bloggen hans. Fra første side fikk han smilet fram hos meg. Hvis du er i tvil om du skal på sykkeltur i sommer, så anbefaler jeg på det varmeste at du tar en kikk på det han skriver om hans første langtur på sykkel - etter 15 år uten en tohjuling. Den varte åtte timer før kreftene ebbet ut og smertene overvant entusiasmen. Så har han foretatt en veldig dyr sykkeltur sørover fra Kirkenes, som for det meste foregikk på Hurtigruta. Pluss mange andre, alle i Norge, og de fleste langs Kystriksveien. Hjemmesiden hans har også nyttige tips og råd, både for den som tror han har peiling og for alle dere andre...

Så herr Pløhn er herved anbefalt som inspirator, spesielt om du vurderer å sikte forhjulet mot en av verdens vakreste sykkelturer - Kystriksveien, som han igjen skal sykle i sommer. Kanskje treffes vi der, han og kona på vei nordover, og jeg sørover. Jeg håper det, for denne karen er nødt til å være svært trivelig, ikke bare utifra hans varme invitasjon, men fordi han omtaler turene sine som han gjør.

En annen ting ... denne Pløhn er ikke spesielt opptatt av å fremheve sitt eget utseende. Dersom du leser dette, Pløhn, må du gjerne bekrefte at bildet ovenfor faktisk er av deg, eller sende meg en mer korrekt gjengivelse, så jeg får illustrert innlegget litt presist...  :o)

God tur!


1 comment:

  1. Hei Paul.

    Artig og hyggelig blogginnlegg. Ja, det er meg på bildet :-)

    Mvh
    Trygve

    ReplyDelete