13 February, 2011

Internasjonale Oslo!

verden sett fra Tonsenhagen
Couch Surfing har igjen bragt verden til Tonsenhagen. Jeg jobber ofte om natta, og kan bli litt svimmel mot slutten, så jeg godkjente forleden forespørselen til en franskmann uten å se så nøye på den. Han skulle komme i dag, søndag (og ankommer om en times tid, antar jeg). Natt til i går kom så en forespørsel til, og jeg trodde det var samme fyren som heller ville komme lørdag. Det var greit for meg.

Jeg hadde invitert en venninne med opprinnelse i Bangladesh og en fastboende Couch Surfer fra Romania på middag i går, og vi forventet altså en franskmanns ankomst omkring midnatt. Han viste seg imidlertid å være italiensk, og liker seg så godt i Norge at han gjerne vil bli et par dager til. Ettersom kyllingfileten ikke ble tatt ut av fryseren tidsnok, startet tilberedningen av middagen først etter midnatt, og den da nyankomne tok sporty utfordringen. En høykvalitets italiener!

Bangla-kvinnen har brukket tre ribbein i en fektekamp (!) og har bestemt seg for å utvide sykebesøket sitt hos meg, dermed ble vi tre overnattende, som i kveld øker til fire, ettersom franskmannen gjør sin entre hvert øyeblikk. Middag blir nok sen i dag også, og både seng og sofa blir breddfylt.

Som om ikke dette var internasjonalt nok, møtte jeg den meget sympatiske Ghaneseren Mathew på bussen til Tøyenbadet (vi diskuterte Afrika), hvor en fabelaktig brite (som var nyfrelst på Norge) kledde på seg når jeg kledde av meg.

Internasjonale Oslo – jeg elsker deg!

UPDATE!!! 
 Min nye franske venn kom, nå er det en heftig italienskfransk diskusjon på kjøkkenet, jeg føler meg trygg på resultatet, og jeg gleder meg til å smake følgende spesialitet:
... med i overkant av 120 urter blant ingrediensene!

Morning update: Virkelig herlige folk, selvironiske, fulle av historier, masse humør ... Nunzio fortalte om da han i boblebadet på taket av Hurtigruta hadde et vannvittig nordlys over seg, og da han mutters alene på truger plumpet gjennom en innsjø i Nord-Finland, mens Antonin har solgt Pizzabakeriet sitt og nå er i første uke av en to eller tre års reise rundt verden. Det ble altså sent, men jeg fikk italiensk frokost på sengen før jeg sendte dem ut på dagens opplevelsestur i Oslo. Først måtte vi på oppfordring fra min siste Couch Surfer i Polen ta et gruppebilde, som med (eller uten?) fordel kan deles med dere her:
... male bonding ...

No comments:

Post a Comment